Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 až 5letých)
Pejchalová, Zuzana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
diplomové práce Příjmení a jméno: Bc. Pejchalová Zuzana Katedra: psychologie PdF UK Praha Název práce: Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 - 5letými) Název práce v anglickém jazyce: Learning to draw in preschoolers (3, 4 and 5 years old) Vedoucí práce: PhDr. Miroslav Klusák, CSc. Počet stran: 63 Počet příloh: 30 Počet titulů použité literatury: 14 Klíčová slova: Kresba v mateřské škole Grafomotorika Skupinová kresba Řízená kresba Volná kresba Resumé v českém jazyce Diplomová práce je zaměřena na osvojování kresby dětmi předškolního věku. Popisuje jednotlivé výtvarné složky denního programu, při nichž děti v mateřské škole kreslí. Blíže pak charakterizuje, co děti kreslí v jednotlivých složkách, o co jde učitelce a jaké výchovné cíle prosazuje. A na závěr se zaměřuje na kresebné rozdíly mezi jednotlivými dětmi.
Návrh a pilotní ověření domácího programu grafomotoriky pro seniory
Tomášová, Simona ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Simona Tomášová Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc Název bakalářské práce: Návrh a pilotní ověření domácího programu grafomotoriky pro seniory Abstrakt diplomové práce: Psaní je jedna z důležitých dovedností, která je využívána v běžném životě. Výraznější problémy s psaním u seniorů nastávají spíše z důvodu nějakého zdravotního problému než jako důsledek přirozeného stárnutí. V České republice není dostatek materiálů k tréninku funkčního psaní u dospělých osob a seniorů. Cílem této diplomové práce je návrh domácího cvičení zaměřeného na trénink funkčního psaní u seniorů a ověření jeho proveditelnosti z pohledu ergoterapeutů a klientů. Pro naplnění cíle jsou zvoleny čtyři výzkumné otázky diplomové práce. V rámci diplomové práce byl vytvořen pracovní sešit k tréninku psaní, který se skládá z několika částí, pracovní listy jsou rozděleny do třech úrovní obtížnosti. Tento terapeutický materiál byl následně ověřen u klientů a terapeutů. Byla zvolena metoda případových studií. Terapeutického programu se zúčastnili čtyři klienti a trval po dobu čtyř týdnů. K vyhodnocení výsledů případových studí byl využit test Handwriting Assessment Battery for Adults a Box and Block Test. Terapeutický materiál byl zároveň hodnocen třemi terapeuty. Terapeuti testovali pracovní...
Porovnání hudební složky Metody dobrého startu v české a polské verzi
Březinová, Paulina Natalia ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předmětem bakalářské práce je porovnání hudební složky v polské a české verzi Metody dobrého startu. Teoretická část práce se věnuje podrobné charakteristice metody, historii a rozšíření Metody dobrého startu v Polsku a v České republice. Sleduje společné rysy a odlišnosti obou verzí metody. Zabývá se úlohou hudby a hudebních činností v Metodě dobrého startu a ve výchovně-vzdělávacím procesu. Přihlíží k zvláštnostem psychomotorického a hudebního vývoje dětí předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se věnuje porovnání hudební složky v polské a české verzi metody se zvláštním zřetelem na problém slaďování rytmických složek s pohybem dětské ruky při kreslení grafického vzoru. Využívá k tomu podrobnou analýzu hudebních faktorů písní předložených v polské verzi Metody dobrého startu. V komparaci používá závěry Mileny Kmentové z její výzkumu hudební složky české verze metody. Sleduje a porovnává rytmickou strukturu a tempo písní vzhledem k předkládaným grafickým vzorům v obou verzích metody. Porovnává využití lidových a autorských písní v české a polské verzi Metody dobrého startu. Z provedeného výzkumu vyplývá závěr, že polská verze Metody dobrého startu, která ve velké míře využívá autorské písně, lépe vyhovuje požadavkům a cílům metody a je lépe použitelná v pedagogické praxi. Bakalářská...
Motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností
MIČKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Hlavní cíl bakalářské práce zahrnuje trénink a nácvik hrubé motoriky, oromotoriky a grafomotoriky u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve věku od pěti do šesti let, které navštěvují logopedickou třídu zřízenou při běžné mateřské škole. Dalším cílem se stalo vypracování metodologického programu. Mezi dílčí cíle patřilo pozorovat a natáčet vybraný výzkumný vzorek při činnostech rozvíjející motoriku. V teoretické části je zpracováno téma narušená komunikační schopnost u dítěte předškolního věku, možnosti požádání o odklad povinné školní docházky a také vybrané kognitivní funkce ovlivňující motorické činnosti. Hlavní část teoretické práce tvoří kapitola motorika, pod kterou se řadí motorické dovednosti, hrubá motorika a koordinace pohybu, grafomotorika, oromotorika a také jemná motorika. Obsah další části tvoří lateralita a logopedická péče v České republice. V praktické části byla aplikována metoda pozorování a to především díky video záznamu a také metoda individuálního přístupu a rozhovoru. Metodický program pro rozvoj motoriky obsahuje metodické postupy cviků, prvky z oblasti oromotoriky a grafomotorické listy. Všechny tyto materiály byly aplikovány po dobu jednoho měsíce a vyhodnoceny dle vybraných či zvolených hodnotících škál. Výsledky jsou zdařilé, jelikož se všechny děti z vybraného výzkumného vzorku zlepšovaly ve všech stimulovaných oblastech.
Rozvoj motorických dovedností dětí ve věku dvou až tří let v mateřské škole
MAŠKOVÁ, Nikola
Téma bakalářské práce vychází z aktuální potřeby podporovat u dětí motorické dovednosti a zálibu v pohybu a dále z potřeby zajištění těchto aktivit v mateřské škole pro děti dvou až tříleté. Cílem bakalářské práce je vytvořit zásobník motivovaných pohybových aktivit u dětí této věkové kategorie, realizovat je a ověřit, zda jsou tyto aktivity přiměřené a pro děti zajímavé. Součástí teoretické části je vymezení období dvou až tří let dítěte se zaměřením na oblast hrubé a jemné motoriky a grafomotoriky, vymezení podmínek pro tyto aktivity, metody a formy realizace těchto aktivit v mateřské škole. Praktická část obsahuje zásobník aktivit, které jsou ověřené v praxi pomocí strukturovaného pozorování.
Rozvoj grafomotoriky předškolních dětí se zaměřením na pracovní návyky
KREJČÍ, Kateřina
Práce se zaměřuje na problematiku grafomotorických dovedností u dětí předškolního věku s akcentem na pracovní návyky a jejich rozvoj před nástupem do školy. Cílem práce je zjistit, jak vytvořený program zaměřený na rozvoj pracovních návyků ovlivňuje úroveň grafomotoriky a také motivaci ke kreslení vůbec. Teoretická část se zabývá charakteristikou období předškolního dítěte s důrazem na vývoj grafomotoriky, pracovní návyky. V praktické části je vytvořený program popsán a ověřován.
Rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky v lesních mateřských školách
JANEČKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá rozvojem jemné motoriky a grafomotoriky v lesní mateřské škole (LMŠ) z pohledu osob, které v LMŠ pracují. Na základě těchto informací a vlastní zkušenosti je sestaven "program" na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky v lese a venkovním prostředí. Teoretická část obsahuje kapitoly o historii lesních mateřských škol u nás a v zahraničí, podmínkách jejich provozu a filosofii. Pozornost je dále věnována motorickému vývoji dítěte se zaměřením na jemnou motoriku a grafomotoriku, se zřetelem na vývoj grafického projevu dítěte, pracovní návyky, grafomotorická cvičení a možnosti příčin grafomotorických obtíží a. Poslední kapitola se věnuje vlivu přírodního prostředí na rozvoj dítěte. V praktické části jsou na základě výzkumného šetření zodpovězeny otázky, které souvisí s cílem práce a je sestaven "program" rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky v lese a venkovním prostředí.
ROZVÍJENÍ GRAFOMOTORIKY U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU A V 1. ROČNÍKU ZÁKLADNÍ ŠKOLY
NOVOSADOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a raného školního věku. Cílem je vytvoření podpůrného programu na rozvoj grafomotoriky a jeho ověření v praxi. Teoretická část je věnována systémům, které ovlivňují vývoj motoriky. Dále tato část zpracovává samotnou oblast motoriky a další související témata, jakými jsou pracovní návyky při kreslení a psaní, lateralita, předškolní věk a raný školní věk. Praktická část se věnuje tvorbě a realizaci podpůrného programu u vybrané skupiny dětí, která je orientována na rozvoj grafomotoriky komplexním způsobem. Součástí praktické části je také vyhodnocení získaných dat a analýza výsledků činnosti.
Hodnocení grafomotoriky u pacientů po cévní mozkové příhodě.
Holinková, Radka ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
diplomové práce: Diplomová práce se zabývá grafomotorikou u dospělých pacientů po cévní mozkové příhodě. Cílem práce je zmapovat potřebnost a způsob hodnocení grafomotoriky u dospělých osob nelékařskými profesemi pomocí dotazníkového šetření. Dalším cílem je zjistit úroveň grafomotoriky pacientů po cévní mozkové příhodě pomocí testu Hodnocení grafomotoriky pro dospělé. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na stručný popis onemocnění cévní mozkové příhody a jeho vlivu na funkci ruky a psaní. Podává souhrn grafomotorických obtíží po cévní mozkové příhodě, možných vyšetření grafomotoriky a způsobu rehabilitační intervence. Praktická část se pak zabývá mapováním situace ohledně hodnocení grafomotoriky různými nelékařskými a nezdravotnickými profesemi v České republice a poukazuje na chybějící oblasti ve stávajícím hodnocení grafomotoriky využívaném v praxi. Dotazníkové šetření probíhalo od listopadu 2021 do února 2022 a celkem na něj reagovalo 368 respondentů. Bylo zjištěno, že nejčastěji hodnocení grafomotoriky provádí kliničtí logopedi a speciální pedagogové. Za chybějící oblasti ve stávajícím hodnocení grafomotoriky je většinou dotazovaných považováno hodnocení úchopové funkce, hodnocení manipulace s psací potřebou a hodnocení přítlaku psací potřeby na podložku. Diplomová práce dále zkoumá...
Grafomotorika u zdravé dospělé populace.
Mikolajková, Marie ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno a příjmení: Bc. Marie Mikolajková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc Název diplomové práce: Grafomotorika u zdravé dospělé populace Abstrakt diplomové práce: Psaní je součástí grafomotorických dovedností nezbytných pro funkční komunikaci v životě každého člověka. Oblast grafomotoriky dospělých není doposud v České republice dostatečně zpracována. Diplomová práce se zaměřuje na grafomotoriku u dospělých zdravých osob. Hlavním cílem je popis grafomotoriky dospělých osob, jednotlivých parametrů psaní, faktorů ovlivňujících psaní a přiblížení dosavadních možností hodnocení grafomotoriky. Teoretická práce se také věnuje výhodám psaní rukou, přínosem a negativními důsledky moderních technologií na výkon psaní rukou. Cílem praktické části je popsat rozdíly v úrovni grafomotoriky u mladších (věk 20-29) a starších (70+) dospělých osob, a tím přispět k vytvoření norem české verze testu Hodnocení grafomotoriky pro dospělé (HAB) u zdravé dospělé populace. Data byla získána prostřednictvím nástroje HAB na vzorku 141 osob. Jedná se o kvantitativní typ práce. Sběr dat proběhl na základě stratifikovaného příležitostného výběru, data byla statisticky zpracována a následně ověřena stanovenými hypotézami. Vzorek byl rozdělen podle věku a pohlaví. Za nejvýznamnější faktor ovlivňující...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.